פוקר חוקים

בין אם אתם שחקני פוקר מתחילים השואפים להכיר את יסודות המשחק ובין אם אתם שחקנים מנוסים המחפשים להשתפר, המדריך הזה יספק לכם את הכלים והטיפים הנדרשים כדי להפוך לשחקני פוקר מוצלחים. במאמר זה נסקור את החוקים הבסיסיים של הפוקר, נלמד טקטיקות ואסטרטגיות מתקדמות, ונעניק לכם עצות שימושיות להתמודדות עם מצבים שונים במשחק.

פוקר ידיים: מה הכי חזק

  1. היד הכי גבוהה בפוקר היא רויאל פלאש (סדרה מלכותית): יד זו כוללת 10, נסיך, מלכה, מלך ואס באותו הצבע (כלומר תלתן, יהלום, לב או פיק).ס לעולם. 
  2. סטרייט פלאש (סדרה בצבע): מורכבת מחמישה קלפים עוקבים מאותו הצבע.
  3. רביעייה: פירושה שיש לך ארבעה קלפים מאותו הערך (אך מצבעים שונים, כמובן) וחמישי מכל ערך אחר (לדוגמה, 4 אסים ו-9).
  4. פול האוס (בית מלא): מכיל 3 קלפים תואמים מדרגה אחת ושני קלפים תואמים מדרגה אחרת.
  5. פלאש (צבע): מכיל את כל 5 הקלפים מאותו הצבע. הם יכולים לדלג בדירוג או ברצף, אך הם מאותו הצבע.
  6. סטרייט (רצף): מכיל 5 קלפים ברצף אבל מיותר מצבע אחד.
  7. שלישייה: פירושה שיש לך 3 קלפים מאותו הערך, ועוד שני קלפים לא תואמים.
  8. שני זוגות: מורכבים משני קלפים מדרגה אחת, ועוד שני קלפים מדרגה אחרת (שונה מהזוג הראשון), ועוד קלף בודד שלא תואם.
  9. זוג: פירושו שיש לך 2 קלפים מאותו הערך, ועוד 3 קלפים אחרים לא תואמים.
  10. קלף גבוה: הוא היד הנמוכה ביותר (נקראת "כלום"), כאשר לשני קלפים אין אותו ערך, חמשת הקלפים אינם עוקבים, והם לא כולם מאותו הצבע

חוקי פוקר צעד אחר צעד

  • שלבי המשחק:

    • הימורים ראשוניים (Pre-Flop): אחרי שכל השחקנים קיבלו את הקלפים שלהם, מתחילים את סבב ההימורים הראשון.
    • הפלופ (Flop): מחלקים שלושה קלפים משותפים פתוחים על השולחן.
    • הסיבוב השני של ההימורים (Turn): מחלקים קלף רביעי משותף על השולחן.
    • הריבר (River): מחלקים קלף חמישי ואחרון משותף על השולחן.
    • הימורים אחרונים והצגת הידיים (Showdown): שחקנים שנשארו במשחק מציגים את הידיים שלהם, והשחקן עם היד הטובה ביותר מנצח.
  • מילון מונחי הימור בפוקר:

    • צ'ק (Check): אם לא היה הימור לפני, ניתן לעבור בלי להמר.
    • הימור (Bet): לשים כסף על השולחן.
    • קול (Call): להשוות את סכום ההימור של השחקן הקודם.
    • רייז (Raise): להעלות את סכום ההימור.
    • פולד (Fold): לצאת מהסבב ולהפסיד את ההימור שכבר הושקע.

1. הפרי-פלופ (Pre-Flop)

בסבב ההימורים הראשון, המכונה Pre-Flop, כל שחקן מקבל שני קלפים הפוכים. ההימורים מתחילים מהשחקן שיושב משמאל לביג בליינד.

(הסבר על בליינדים בהמשך המאמר, או שלחצו כאן בכדי לדלג).

חלוקת קלפים: כל שחקן מקבל שני קלפים שאותם רק הוא רואה.

סבב ההימורים: השחקן הראשון לפעול הוא השחקן שמשמאל לביג בליינד, המכונה "Under the Gun" (UTG).

לכל שחקן יש שלוש אפשרויות:

לקפל (Fold): להחזיר את הקלפים לדילר ולצאת מהיד.

להשוות (Call): להשוות את סכום ההימור של הביג בליינד.

להעלות (Raise): להעלות את ההימור לפחות פי שניים מהביג בליינד.

סבב ההימורים נמשך עם כיוון השעון עד שכל השחקנים פעלו.

השלמת סבב ההימורים:

כאשר כל השחקנים השוו את ההימור או קיפלו, סבב ההימורים הראשון מסתיים.

הדילר עובר לשלב הבא שבו נחשפים שלושה קלפים ציבוריים (Flop).

2. פלופ (Flop)

בשלב ה-Flop, נחשפים שלושה קלפי קהילה (Community Cards) במרכז השולחן. קלפים אלה משותפים לכל השחקנים ויכולים לשמש להרכבת היד הטובה ביותר ביחד עם הקלפים האישיים שלהם.

חשיפת הקלפים: הדילר חושף שלושה קלפים גלויים במרכז השולחן. שלושת הקלפים הללו נקראים Flop.

סבב ההימורים: סבב ההימורים מתחיל מהשחקן הראשון שנמצא משמאל לדילר.

לכל שחקן יש את האפשרויות הבאות:

צ'ק (Check): להעביר את התור לשחקן הבא מבלי להמר. ניתן לבצע צ'ק רק אם לא בוצע הימור קודם בסבב.

הימור (Bet): לבצע הימור ראשון בסבב ההימורים הנוכחי.

השוואה (Call): להשוות את סכום ההימור הנוכחי.

העלאה (Raise): להעלות את סכום ההימור הנוכחי.

קיפול (Fold): לקפל את הקלפים ולצאת מהיד הנוכחית.

השלמת סבב ההימורים: סבב ההימורים נמשך עם כיוון השעון עד שכל השחקנים פעלו.

כאשר כל השחקנים השוו את ההימור או קיפלו, סבב ההימורים מסתיים ועוברים לשלב הבא.

3. טרן (Turn)

בשלב ה-Turn, נחשף קלף קהילה רביעי במרכז השולחן. הקלף הזה, כמו ה-Flop, משמש את כל השחקנים להרכבת היד הטובה ביותר יחד עם קלפי הכיס שלהם.

חשיפת הקלף:

הדילר חושף קלף קהילה רביעי במרכז השולחן. קלף זה נקרא "Turn".

סבב ההימורים:

סבב ההימורים מתחיל מהשחקן הראשון שנמצא משמאל לדילר (או השחקן שעדיין במשחק ומשמאל לדילר אם השחקן הראשון כבר קיפל).

לכל שחקן יש את האפשרויות הבאות:

צ'ק (Check): להעביר את התור לשחקן הבא מבלי להמר, אפשרי רק אם לא בוצע הימור קודם בסבב.

הימור (Bet): לבצע הימור ראשון בסבב ההימורים הנוכחי.

השוואה (Call): להשוות את סכום ההימור הנוכחי.

העלאה (Raise): להעלות את סכום ההימור הנוכחי.

קיפול (Fold): לקפל את הקלפים ולצאת מהיד הנוכחית.

השלמת סבב ההימורים:

סבב ההימורים נמשך עם כיוון השעון עד שכל השחקנים פעלו.

כאשר כל השחקנים השוו את ההימור או קיפלו, סבב ההימורים מסתיים ועוברים לשלב הבא.

4. ריבר (River)

בשלב ה-River, נחשף קלף הקהילה החמישי והאחרון במרכז השולחן. קלף זה מצטרף לקלפי ה-Flop וה-Turn, ומשמש את כל השחקנים להרכבת היד הטובה ביותר.

חשיפת הקלף:

הדילר חושף קלף קהילה חמישי במרכז השולחן. קלף זה נקרא "River".

סבב ההימורים:

סבב ההימורים מתחיל מהשחקן הראשון שנמצא משמאל לדילר (או השחקן שעדיין במשחק ומשמאל לדילר אם השחקן הראשון כבר קיפל).

לכל שחקן יש את האפשרויות הבאות:

צ'ק (Check): להעביר את התור לשחקן הבא מבלי להמר, אפשרי רק אם לא בוצע הימור קודם בסבב.

הימור (Bet): לבצע הימור ראשון בסבב ההימורים הנוכחי.

השוואה (Call): להשוות את סכום ההימור הנוכחי.

העלאה (Raise): להעלות את סכום ההימור הנוכחי.

קיפול (Fold): לקפל את הקלפים ולצאת מהיד הנוכחית.

5 וסיימנו. שואוודאון (ShowDown)

השחקנים הנותרים חושפים את הקלפים השחקן עם היד הטובה ביותר, בהתבסס על דירוג ידיים בפוקר, זוכה בקופה.

אם יש שוויון בין ידיים, הקופה מתחלקת בין השחקנים בעלי הידיים הטובות ביותר.

דירוג ידיים בסיסי:

  1. קלף גבוה: הקלף הגבוה ביותר.
  2. זוג: שני קלפים באותו ערך.
  3. שני זוגות: שני זוגות של קלפים באותו ערך.
  4. שלושה מסוג: שלושה קלפים באותו ערך.
  5. סטרייט: חמישה קלפים ברצף, לא משנה הצבע.
  6. פלאש: חמישה קלפים באותו צבע.
  7. פול האוס: שלושה קלפים באותו ערך ושני קלפים באותו ערך.
  8. פוקר: ארבעה קלפים באותו ערך.
  9. סטרייט פלאש: חמישה קלפים ברצף ובאותו צבע.
  10. רויאל פלאש: 10, J, Q, K, A באותו צבע.

בליינדים בפוקר, מה זה אומר?

בליינדים הם מרכיב חיוני במשחק הפוקר, במיוחד בגרסאות כמו טקסס הולדם ואומהה. בליינדים הם הימורים ראשוניים שכל שחקן חייב לשים לפני תחילת כל יד, כדי להבטיח שיהיה כסף בקופה לפני שיחלו ההימורים. קיימים שני סוגי בליינדים: סמול בליינד וביג בליינד. הסמול בליינד הוא ההימור הקטן יותר, והשחקן שנמצא משמאל לדילר מחויב לשים אותו. הביג בליינד הוא ההימור הגדול יותר, בדרך כלל פי שניים מהסמול בליינד, והשחקן השני משמאל לדילר מחויב לשים אותו.

הסיבה לשימוש בבליינדים היא להבטיח פעילות מתמדת במשחק ולמנוע מצב שבו כל השחקנים מקפלים את הידיים שלהם ללא הימורים. זה מכריח את השחקנים להיכנס לידיים ולהמשיך במשחק גם אם הקלפים שלהם לא אידיאליים. לאחר שבליינדים הונחו, מתחיל סבב ההימורים הראשון. הבליינדים עצמם נחשבים כחלק מההימורים שהשחקנים יכולים להוסיף עליהם, להשוות אותם או לקפל בהתאם לאסטרטגיה שלהם ולחוזק היד שלהם.

במהלך המשחק, הדילר משתנה בכל יד, והבליינדים נעים עם כיוון השעון בין השחקנים. כל שחקן בשולחן ישים בליינדים לפי התור, מה שמבטיח שכולם ישתתפו במימון הקופה ויבטיחו קצב משחק מהיר ואטרקטיבי. במילים אחרות, הבליינדים ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על האינטרס והמתח במשחק הפוקר.

בלאף בפוקר: אומנות השקר

בלאף בפוקר הוא טכניקה שבה שחקן מנסה לגרום ליריביו להאמין שיש לו יד חזקה יותר ממה שיש לו בפועל. המטרה של בלאף היא לגרום ליריבים לקפל את היד שלהם, אפילו אם היא חזקה יותר, ובכך לזכות בקופה מבלי להגיע לחשיפת הקלפים בסוף היד. כדי לבצע בלאף מוצלח, השחקן צריך להראות ביטחון ולהתנהג באופן שמצביע על כך שיש לו יד חזקה, אפילו אם אין לו. זה יכול לכלול הימור גדול או העלאה משמעותית בהימורים, משחק איטי כדי להראות חולשה ולאחר מכן הימור חזק, או שימוש במחוות גוף והבעות פנים כדי להטעות את היריבים.

בלאף מוצלח תלוי בהבנה טובה של היריבים והמצב בשולחן. יש לשקול את סוג השחקנים שמולם משחקים – האם הם שמרניים ונוטים לקפל, או אגרסיביים ונוטים להשוות ולהעלות. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את הדינמיקה הכללית של המשחק, כמו גודל הקופה, המיקום בשולחן, וכמה כסף יש לכל שחקן. בלאף מתאים במיוחד כאשר השחקן נמצא בעמדת דילר או קרוב לדילר, כלומר שהוא אחד האחרונים לפעול, מכיוון שהוא יכול לראות את תגובות השחקנים האחרים לפני שהוא פועל.

הסיכון בבלאף הוא שיריבים ישוו את ההימור ויגלו שהיד של השחקן אינה חזקה כפי שהציג. במקרה כזה, השחקן עלול לאבד סכום משמעותי של כסף. לכן, חשוב להשתמש בבלאף בזהירות ובמקרים הנכונים, ולהיות מוכנים לקפל במידה והיריבים לא משתכנעים. בלאף הוא חלק חשוב מהאסטרטגיה בפוקר, אך הוא דורש ניסיון, הבנה מעמיקה של המשחק ויכולת לקרוא את היריבים.